torsdag 10 januari 2008

Skiva två.

Att bo i Göteborg har egentligen bara en baksida. Detta ständiga regn. Ett tag går det bra, men nu tycker jag allt att det är lite tråkigt. Får vara glad att det bara är att gå in och mötas av den värme man ska mötas av när man låser upp sin dörr. Lasse Winterdäck (tack Gyrot.) säger alltid så kloka saker. Och igår vann han en Grammis för årets bästa låt. Jag tyckte nog att Salem Al Fakir skulle vinna med Good song, men visst, Om du lämnade mig nu är sorgsamt vacker men går att lyssna på utan att gråta med lite övning. Årets första dilemma har dykt upp. Välja mellan att träna BodyCombat eller spela folkmusik via ABF. Combaten ger mig kickar som inte är av denna världen, men det kliar lite i fingrarna efter att få spela fiol igen. Och det är bara tio veckor, efter det kan jag ju försöka få bort min sista timme på jobbet på torsdagar kunna gå på combaten. Det lutar åt fiolen. Först måste jag bara ta reda på om den hinner bli reparerad och uppfräschad innan kursen börjar förstås. Det är steg ett.

Skiva två.
Bay Laurel. Kevorkian Death Cycle. Wumpscut. Melankoliskt och ganska dystert, Wumpscut är något mer argt. Till min stora förvåning efter att ha Googlat Bay Laurel så är de svenska, men finns dock inte kvar. Synd, för de är riktigt bra! Goth i vacker tappning, perfekt för efterfest eller en lång natts färd mot dag. Kevorkian Death Cycle är kanske lite mer åt industrihållet snarare än goth, sångaren har en intressant röst och jag förstår att brorsan gillade det. Wumpscut får bli dagens låt så får du bilda din egen uppfattning.

Kevorkian death cycle: http://en.wikipedia.org/wiki/Kevorkian_Death_Cycle
Bay Laurel finns det nästan ingenting om på nätet tyvärr. Om du hittar något, säg till!

Dagens låt: Wumpscut - Angel

Inga kommentarer: