tisdag 22 januari 2008

Skiva sju.

En ganska lång men bra dag idag. Först spårvagnstrip till Munkebäckstorget för nytt recept på mina blåa piller. Sen lugn stund hemma innan det var dags för jobbet. En helt okej dag idag. Extratider är alltid välkomna faktiskt. Fick lönespecen idag, det var roligt! December gav bra utdelning. Har idag anmält mig till en kurs i folkmusik via ABF och jag hoppas att jag får en plats. Hämtade min fiol från doktorn igår, hoppas den ska må bättre nu. Och själv är jag fortfarande prickig som en bit prickig korv. Tur att jag har en darling som är överseende iallafall! I morgon FÖmöte och sen eventuellt ett besök på ÖB i KBA. Behöver lite smått och gott och det är ju alltid lite kul att kika om de har något skoj.

Skiva sju.
Eddie Meduza. More Goth. Heavy stuff. Rebel. Lite mer av en blandskiva den här gången. Eddie Meduza och Johnny Rebel tänker jag lämna därhän och går direkt på heavy stuff och more goth. För min del skulle More Goth kunna vara ett bandnamn hämtat från Sagan om Ringen. Om jag startar ett band ska det heta så. I gothmappen hittar jag Bay Laurel, en fin version av Ziggy Stardust med Bauhaus och en låt med Clan of Xymox som jag måste titta lite närmare på. Heavy stuff betyder mestadels metal. Klassiska band som AC/DC, Metallica, Hammerfall, Iron Maiden och Judas Priest. Ozzy Osbourne. Motörhead. Skid Row. Och så en enda låt med bandet Tygers of Pan Tang. Klassisk metal med John Sykes som senare skulle göra succé med Thin Lizzy och Whitesnake. Inte så mycket överraskningar på skiva sju måste jag säga.

Clan of Xymox: http://www.clanofxymox.com/
Tygers of Pan Tang: http://en.wikipedia.org/wiki/Tygers_of_Pan_Tang
Metal, på alla längder och i alla former, det du inte hittar här behöver du inte veta: www.metal-archives.com

Dagens låt: The Poodles - Metal will stand tall
Nej, den är inte med på skiva sju men den får tala för allt. För trots allt, metal will stand tall! Rock on!

Inga kommentarer: