lördag 19 januari 2008

Skiva sex.

Lördagkväll. En mycket lugn och skön sådan hittills. Träning i förmiddags. Lunch hemma. Sen fika på Cava med Julianna. Trevlig eftermiddag. Så skönt med ledig helg. Ingenting att se på tv är det heller. Får nog bli någon film tror jag. I brist på annat att göra försökte jag hitta vad min pricksjuka kunde vara och jag tror jag har hittat något. Om det är det jag tror så kommer de gå över av sig själv om ett par veckor och de skulle inte vara varken farliga eller smittsamma. Vi bestämmer att det är det och inte böldpest. :) Jesper ska gå till affären. Jag har choklidpöding och plispgrede i kylskåpet. Ibland kan det inte bli bättre.

Skiva sex.
Bolt thrower. Everclear. Kyuss. Punk. Queens of the stoneage. S.O.D. Terrorvision. Wheatus. Lördagens skiva innehåller både death metal och punk och till med lite glad "punkpop" med Wheatus. (Ja ni vet, Teenage dirtbag...). Terrorvision är rock, varken metal eller trash eller något annat, bara rock och jag gillar det. De låter snällare än vad bandnamnet antyder! De bildades 1987 i England. Sista konserten hade de 2001, men återförenades och så sent som förra året var de på turné. S.O.D är en förkortning av Stormtroopers of Death och där har vi istället trashmetal, och det låter ju som det låter. Queens of the stoneage hamnar ofta i facket stonerrock, men trivs inte riktigt med det epitetet. Die toten hosen är jättekul, tysk punk! Och de är också fortfarande aktiva, med turné under 2008. Det här kan jag gissa mig till att en viss bror tyckte om!

Terrorvision: www.wikipedia.org/Terrorvision
Queens of the stoneage: www.queensofthestoneage.com
Die toten hosen: www.dietotenhosen.de
Bolt Thrower och S.O.D: www.metal-archives.com

Dagens låt blir två: Terrorvision - Tequila &
Terrorvision - Oblivion
(Okej, ganska mainstream, men tequilalåten är rolig!)

Inga kommentarer: