onsdag 9 januari 2008

Skiva ett.

Det kan väl vara på plats med en liten reflektion över året som gått. Det kan väl egentligen sammanfattas i frasen "det som inte dödar härdar". Kriser har avlöst varandra allt medan tiden har gått och helt struntat i om jag har hängt med eller inte. Att jag skulle stå på benen på andra sidan tunneln var jag inte helt säker på men här står jag. Nytt år, nya möjligheter som det så fint heter. Nytt år, nya prövningar snarare. Fast ändå, prövningarna under det senaste året har ju lärt mig en hel del och det kan ju leda till nya möjligheter. Nu vet jag iallafall lite mer om hur jag ska hantera mig själv och de situationer som jag kan hamna i. KBT is the shit om man säger så. Jag vet också vad för många års halvbearbetad sorg kan göra med en människa. Det är inte vackert. Ett sent förlåt till alla jag tagit ut just detta på! Ljuspunkterna har ju funnits de också, så det har inte varit ett helt igenom katastrofalt år. Nya fina lägenheten, Greklandsresan med Jesper, all combatträning och ett nyfunnet favoritcafé är bara små guldkorn bland flera. Fast jag önskar av 2008 att det erbjuder fler lugna stunder och fler positiva äventyr. Nya bekantskaper och fler händelser att minnas vid nästa årsskifte.
Så 2008, välkommen hit, blow me away!

Skiva ett.
På framsidan (och i den kompletta innehållsförteckningen som min bror var smart nog att göra och som vi även lyckades hindra från att försvinna) står att läsa "80's. Goth. Oxymoron. Rock. Six Feet Under. Stonermix. Svenskt." En ganska märklig blandning. Oxymoron var en positiv överraskning, tyskt punkband med låtar på engelska. Bra! Många klassiskar låtar med Nirvana, FooFighters och Hellacopters. Rammstein och gamla åttiotalshits blandas med Johnny Cash och Hardcore superstar. Six Feet Under är hårt och argt. Limahls gamla "Never Ending Story" bryter av hårdrocken.

Oxymoron: http://www.youtube.com/watch?v=OoeGMJfA748
Six Feet Under: http://www.mtv.com/music/artist/six_feet_under/artist.jhtml

Dagens låt: Fields of the Nephilim - Moonchild
http://www.youtube.com/watch?v=gepNUSNTbT0

Inga kommentarer: