söndag 13 januari 2008

Skiva tre.

Idag har det inte regnat. Först. Sen regnade det igen. Förmiddagen spenderades först sovandes till tio, sedan internetandes till strax efter elva och sen på museum vid tolv. En snabbgenomgång av Röhsska och en titt på släktingens lamputställning. Mat blev det på The Beefeater Inn, bra ställe i Linné. Strongbow cider är en god sak. Combat igår. Tillbaka längst fram i salen på lördagspasset, där gör jag mig bra. En vanlig vecka framför mig. Besök på vårdcentralen för prickar på måndag, förhoppningsvis är det inte någon slags pest. Bokat biljetter till Jonas Gardell också. Det ska bli riktigt kul och bra avslutning på januari.

Skiva tre.
Nu har jag fått en del att bita i. En skiva med många olika band. 16 Volt. Anti-Heros. Atari Teenage Riot. Coal Chamber. Covenant. Eddie Meduza. More goth. Nile. South Park. SSV. Stabbing Westward. Swe. Anti-Heros är amerikansk Oi! och det är ju fina grejer. Nile är arga, enligt Metal Archives kallas de för brutal/technical death metal och det stämmer. Inte min kopp te. Covenant är en gammal bekant och alltid kul att höra igen. Stabbing Westward är lite lättare rock med en touch av metal, ganska basic men inte helt dåligt. Startade 1992. SSV fick jag leta ett långt tag efter att försöka hitta vad det kunde vara, men det visar sig att det var Andrew Eldritch som gjort ett projekt med elektronisk musik. Några låtar med Misery Loves Co., svenskt industri/trashmetalband, gömmer sig på denna skiva och det är riktigt bra. Coal Chamber är sprunget ur Fear Factory och är lite mörkare nu-metal från LA. Slutade 2003. Finns lite smått och goth på skivan också och så klassiska låtar från South Park. My fav: I hate you guys - Eric Cartman.

Stabbing Westward: www.stabbingwestward.com
SSV: http://en.wikipedia.org/wiki/SSV_%28band%29
Coal Chamber: http://en.wikipedia.org/wiki/Coal_Chamber
Anti-Heros: http://www.geocities.com/anti_heros_oi/

Dagens låt: Misery Loves Co. - Prove me wrong

Inga kommentarer: