tisdag 15 januari 2008

Skiva fyra.

Lillasyster har fått pricksjukan. Som tur är kliar det inte så mycket så efter ett samtal med mamma så bestämde jag mig för att inte älta det, tids nog försvinner de. Att en resa till grannlandet blir lite uppskjuten får jag helt enkelt stå ut med. Det går fler bussar och tåg! För jag är åtminstone ledig imorgon och om det är IKEA-väder, risken känns överhängande, ja då förstår ni var ni kommer hitta mig. Ska ringa fiolbyggaren också och fråga hur han har det med tid. Kanske gå dit och dreggla över ny fiol, det är ju alltid trevligt! Den mörkbruna med "söm" var snygg. Give me? Sambon spelar Monkey Island på sin nya mobiltelefon och förundras över att framtiden är här. Själv är jag glad att min Ericsson T65 överlevt ytterligare ett fall i betonggolvet på ICA, så den får helt enkelt stanna ett tag till. Det är coolt att ha en gammal telefon, eller hur Tilla?

Skiva fyra.
Punk. Rally. Sisters. Indie. Det där sista vet jag inte om jag håller med om, men vem vet, kanske finns nåt som var indie när den gjordes. The Smiths? Jag skulle nog vilja ha in ordet synth nånstans på skivan, men men, jag antar att bror min visste vad han höll på med. Rally i P3 är en ren nostalgitrip. Det är riktigt kul, lagom låg humor en tisdagkväll. Finns en hel del punkrock på skivan också, Bad Religion, Rancid, Oi Polloi!, Offspring med flera. Och mot slutet finns en tribute till Sisters of Mercy. Bästa Sisterslåten gömmer sig också bland allt annat! Lagwagon och Guttermouth är skatepunk från USA. Me likey! Att nämna allt som finns på skiva fyra skulle ta för mycket plats, men det är en av mina favoritskivor i samlingen!

Guttermouth: www.xxx-guttermouth-xxx.com

Lagwagon: www.wikipedia.org/Lagwagon
Rally: http://sv.wikipedia.org/wiki/Rally_%28radioprogram%29

Dagens låt: Green Day - Platypus (I hate you)


Inga kommentarer: