söndag 17 augusti 2008

Skiva fyrtiofyra.

Jag har fått en ny last. Min dator har förvandlats till ett Nintendo. Inget Wii, ingen X-box och inget PlayStation. Men däremot ett åttabitars, ett supernintendo och ett gameboy. Det är roligt och idag har jag också inhandlat en gamepad. Märker dock att tålamodet är lika kort som vanligt, men vill ju prova alla spel. Spelade nyss lite Dr Mario, det var nostalgiskt. Jesper spelar Zelda.
Igår kom Jesper hem, jag hade ägnat det senaste dygnet åt att få riktig ordning i vårt hem och nu är det så fint så fint. Jag hade fixat till en kräftskiva med snaps och öl, bröd och skagenröra och självklart kräftor. Inte egenfiskade dock, men omkokta av mig och de blev perfekta. Vi åt länge, det var gott och en superbra kväll. Slöade framför TV:n innan vi fick gå och lägga oss i nya lakan. Såg riktigt fram emot att vakna. Vi har promenerat till stan, ätit lunch och shoppat lite. bra söndag! Nu till Gotlandssemestern!
Det var alltså dags att presentera mina föräldrar för Jespers och det gick helt utan komplikationer. Vi kom fram tidigt på lördag morgon, efter några timmars vila så blev det fika och det var riktigt trevligt! Solen strömmade ner över ön konstant, så det blev mycket bad och solaktiviteter. Havsbad i Nisseviken, efter viss KBT-träning med maneter tillsammans med pappa så var det kanonskönt att bada i havet. Vi hann med att äta mycket god mat, prata, se många fina utsikter och ha det lugnt och skönt. Mamma och pappa bodde i Gläntan, den fina stugan som nu blivit ännu finare med stor altan. En grekisk kväll med mycket god mat och prat ute till sent på natten. En fantastisk god middag på Creperiet i Hablingbo. Otroligt god mat och väldigt god fransk cider, en trevlig plats! Jag och mamma och pappa åkte på utflykt till Hoburg och gick en naturpromenad, enormt fint och perfekt väder. Svårt att tro att man är i Sverige när man tittar ut över omgivningarna, ser ut som franska vinodlingar eller något annat medelhavsområde. En jätteskön semester! När mamma och pappa skulle åka hem träffades vi inne i Visby för lunch och sen var jag och Jesper kvar ett tag. Gick i affärer, köpte glass, tittade på de vackra utsikterna och hade en jätteskön stadsdag. Riktig lyx! Resten av veckan spenderades med bad, det skönaste i Lojsta träsk, serietidningar, bad i poolen och skön sömn. Krocket, mjuktennis och en skön bilutflykt med minigolf, gatuköksmat och fika på piren i Klintehamn. Det var ljusår ifrån förra året, i år var allt perfekt. Vädret hjälpte såklart till en del också, men det hade varit bättre i vilket fall! Tack Allan, Lena, mamma och pappa för trevliga dagar!

Nu är det söndag kväll, sett på lite friidrott och lagat en riktigt god kvällsmat. Kycklingfilé, bulgur och yoghurt med mangochutney. Slurp! I morgon börjar en ny vecka, nio jobbdagar kvar, ett par projekt att genomföra tisdag och onsdag och sen ett par jobbdagar till. Det börjar kännas lite märkligt att varje dag är närmare den sista på jobbet, men det kommer bli bra. Det vet jag! Speciellt nu, när kärleken har kommit hem. <3 style="FONT-STYLE: italic">Skiva fyrtiofyra.
Eddie Meduza. Gwar. Humor. Tintin. War - Total war. Weird Al. En skiva som liknar många andra, mycket samma som funnits med förut. Humormappen är som alltid full med gamla klassiker. Eller vad sägs om "Bordellmammans visor", gamla sköna klipp med bland andra Jan Bylund från Släng dig i brunnen och Stå upp, Robert Gustavsson och Fredrik Lindström. Det finns inte så där jättemycket att säga om den här skivan faktiskt. Jag ber att få återkomma om nästa, den har en spännande titel kan jag lova!

Dagens låt: Weird Al Yankovich - Livin la vida Yoda
Dagens monolog: Tage Danielsson - Om sannolikhet

Inga kommentarer: