måndag 2 juni 2008

Skiva trettiofem.

Värmen bara vräker ner över lillasyster i Göteborg. Jag som aldrig får färg annars förrän typ i slutet av sommaren är redan lätt kolafärgad. Solskyddsfaktor hjälper verkligen och det ser lovande ut för sommaren. Vi har fått sommarschemat, det ser helt okej bra ut. Inga jobbiga extrapass alls. Inte så hysteriskt många lediga dagar, men ska nog kunna hinna med en hel del ändå. Skandal att jag inte har badat än förresten! På onsdag är jag ledig, ska försöka lära mig en folkmusiklåt tills dess och baka något riktigt gott. Funderar på att ge mig på tårta! Få pikera lite! Päronen kommer på torsdag. Ska bli skoj! Kanske får jag mitt tv-skåp också. Något roligt; har träffat på en tjej via nätet som jag gick i samma klass som i typ två månader på gymnasiet. Jätteroligt att prata igen! Verkar jättetrevlig och det blir antagligen ett fika i Leksand (mitt emellan Borlänge och Mora) när jag kommer hem till Dalarna. Kul kul! och så ska jag leka äktenskapsförmedlerska på jobbet... Vissa människor inser ju inte att de borde dejta så det får jag ta och styra upp! Hehe. Läget är lugnt. Vill bara att Jesper ska bli klar med skolan så han får sova ut ordentligt och bli sitt vanliga jag igen. Den här värmen gör lillasyster lycklig. Nu fattas bara badsällskap. Följa med?

Skiva trettiofem.
80's. Bob Dylan. D.A.D. Depeche Mode. Dimmu Borgir. Donots. Ebba Grön. Entombed. Foo Fighters. God Dethroned. Hooters. Jack off Jill. KLF. Marilyn Manson. Motvind. Nientara. Osv... (Namnet på skivan är som följer; Lötäsömäbra. Och för er som inte förstår dalmål så betyder det "Låtar som är bra") Helt igenom blandad skiva med bra låtar!

Ännu en blandad skiva. Donots är ett tyskt punkband och lillasyster blir genast glad! De bildades i Ibbenbüren 1993 och släppte sin första demo 1994, "We do not care - So why should you". Det är riktigt bra och låter lite som BloodhoundGang, glad skatepunk helt enkelt. Bandet har sedan starten släppt åtta fullängdare och den senaste i mars 2008, Coma Chameleon. Kul att hitta guldkorn! Så, vad har vi mer? Amerikansk rock med Foo Fighters, skivan There is nothing left to loose från 1999. Det blandas friskt med Mörser, Rammstein och The Haunted. S.P.O.C.K och åttiotals poprock med Pat Benatar. Rotting Christ's elva minuter långa Glory of Sadness, Spice Girls Holler, Offsprings I wanna be sedated och Gyllene Tiders Teaser Japanese. Skräckrockens största, Marilyn Manson, en flock med Scooterlåtar och Bob Dylan tätt följda av Depeche Mode, Primus och Ice Cube & Dr Dre. Och sist men inte minst, en fantastisk låt av denna donna. Brorsan, vad tänkte du med? :)

Donots: http://www.donots.com

Dagens låt: The Hooters - All you zombies

(http://en.wikipedia.org/wiki/The_Hooters)

Inga kommentarer: