lördag 3 maj 2008

Skiva trettio.

Jag vet. Länge sen uppdatering nu igen. Jag säger som Pricknallen; jag har glumt det. Så, sen sist. Stockholmshelgen med mamma, medium och large var lugn och trivsam. Lunch på Bolero och teater på Orionteatern. Kvällen avslutades med crepes och cider på La Crepe. Väldigt gott och trevligt att sitta och prata en massa. Hotellfrukost på Mauds hotell och sen spatserade vi runt inne i city. Kulturhuset och Designtorget och sen fika på Coffee by George innan mitt tåg gick hem. Väldigt bra! På stationen väntade min bästaste vän Emma och vi åkte hem till färdiglagad husmanskost hemma hos Jesper. Bra mat för två dalkullor. Äppelkaka och glass till efterrätt framför favoriterna i Varan-TV. Mycket prat och skratt. På måndagen blev det invigning av nya minigolfbanan vid Linnéplatsen. Sen åkte jag och jobbade en stund. Fortsatt prat och mer Varan-TV hela kvällen och sen film till mitt i natten. Så himla bra dagar. Skickade med en tår i ögonvrån hem henne på tisdag morgon och sen gick jag till Myrorna och köpte tavelramar. Målade om en ram och glitterlimmade för fullt. Så nu är affischen från teatern inramad och korten på Charlie Chaplin som inhandlades på kulturhuset också, så det är bara uppsättning kvar. Kommer bli fint! Valborg firades med jobb och fiolträff med mastodontfika. Tycker fortfarande dock att det spelas för lite och pratas för mycket. Grrr. Träffade Jesper och tittade på cortegen. Kunde inte sova på natten så torsdagen blev lång och trött, sov igen natten mellan torsdag och fredag så fredagen blev istället riktigt bra. Lågt blodsocker ett tag, men det gick ändå. Handlade lite plockmat (breasola, salami, tacochips, vindruvor och ost) till kvällen och såg på lite film med förkylningsdrabbade Jesper. Och så där, då var vi tillbaka på rätt dag. Läget är någorlunda under kontroll, har bara några småsaker som jag behöver ta tag i och så hoppas jag att jag får semester så jag kan åka hem en sväng. Och från två oberoende källor så har jag hört att jag är världens bästa Jonna. Det är inte dumt det. Lillasyster är nöjd.

Skiva trettio.
Gott & Blandat, till exempel: Amon Amarth. Marilyn Manson. KLF. Foo Fighters. Bob Dylan. Jack Off Jill. Osv...
Det är roligt med blandade skivor, men svårt att blogga om för de innehåller så mycket som jag inte vet vad jag ska ta med och inte. Covers på åttiotalspop trängs med metal, rock med Bob Dylan delar utrymme med S.P.O.C.K. Amon Amarth till exempel är ett melodiskt dödsmetalband från Stockholmsförorten Tumba. Namnet kommer från Tolkiens Midgård och betyder "Mount Doom". Bandet började som ett grindcoreband men utvecklades senare mot dödsmetall. Amon amarth kan ses på Göteborgs stora metalkalas Metaltown i slutet av juni.
Foo Fighters, en hel del konstig tysk punk, metalcore med Nientara, theme from Terminator 2, Rammstein, ett vikingametalband från Frankrike som heter Himinbjorg, Marilyn Mansons vackra stämma och ett gammalt göteborgskt proggband från 70-talet som heter Motvind. Weird Al sjunger "Another one rides the bus". En rolig drift med Queens låt Another one bites the dust. Skivan rymmer även Dökött, Eiffel 65, Reel Big Fish, Ebba Grön och Stefan Sundström. Och en hel del annat.

Dagens låt: Sisters of Mercy - Amphetamine Logic
(Den här låg som en alldeles anonym låt i spellistan. Så den fick det bli!)

Inga kommentarer: