onsdag 16 juli 2008

Skiva fyrtioett.

Idag är och har varit en bra dag. Vaknade när klockan ringde, bara lite förvirrad av någon konstig dröm, och tog tvätten ner till tvättstugan. Röjde upp i köket, diskade och ställde allt på sin plats. (Finns det egentligen någon skönare känsla än den?) Plockade in kläder i garderoben, även där var sak på sin plats. Tvättandet gick som en dans, med bra tidsplanering hann jag med allting och nu ligger det ihopvikt,sorterat och rent i garderoben. Bara att packa ner i resväskan. Det är skönt. Jag tycker om när dagar känns bra redan från början, efter en liten dipp med ganska långsamma och långa tråkiga dagar, behöver jag verkligen såna här då jag får känna att jag har läget under kontroll. Och så ringde min chef och frågade om jag ville ha sovmorgon i morgon och det tackade jag inte nej till. Hoppas att hon har tagit sitt förnuft till fånga i morgon och ger mig ledigt på lördag. SJ får tjäna lite pengar på mig i och med att jag måste köpa sista-minuten-biljetter. Det får det vara värt för att komma hem till älskade Dalarna och allt vad det innebär. Längtar till familjekalaset! Och pratat med storasyster Large, hon och SJ höll på att flyttstäda. Ny plats att åka tåg till i höst, Linköping, det blir ju spännande och väldigt roligt! Idag har jag också cyklat i spöregn, riktigt sånt där som blöter ner en fullständigt. Faktiskt det första i år, konstigt nog. Lånade en massa böcker på biblioteket, kom hem och tog ett mellanmål och sen såg jag Der untergang. Riktigt bra film och imponerande av mig att se en så lång film utan att få ADHD. Till kvällsmat blir det hamburgare och cola här hemma, ser fram emot att slippa laga mat på två veckor, framför ett par hundra sit-coms eller så. För tillfället har jag en France Gall & Kate Ryan-period. Årets sommarhit och dess original. Håll till godo! Och här får du som läser en annan glad låt! Ha en skön dag/kväll/natt och nästa gång jag bloggar är det möjligt att jag är i Dalarna!

Skiva fyrtioett.
Jätteblandad skiva. Mörkt. Oldshite. Skräp. Something. Themes. Japp, som det antyds i titeln på den här skivan så är det precis vad det är. En hel hög med roliga och bra, mindre bra och mer märkliga låtar. Det sträcker sig från Mozart till Fragglarna, och där emellan kan man ju hitta nästan vad som helst. Finns en massa dödsmetall förstås, hårdrock och Manson, pop och punk. En som sagt, jätteblandad skiva. Den mörka mappen innehåller bland annat Mortiis, Falkenbach, Thyrfing, The Sins of Thy Beloved och Borknagar. Och dessutom har ett band som heter Munkafust smugit sig in, fast det är pop. Hur det låter kan du höra här.

Dagens låt (något som helt bryter av): Run DMC - It's tricky

(Thank (insert what you believe in here) for Encyclopaedia Metallum.)

Inga kommentarer: