söndag 24 februari 2008

Skiva sexton.

Jag ber om ursäkt för fördröjningen men det har varit lite mycket. Var börja? Jag har varit i mitt finaste Darling-Dalarna. Ett par dagar fyllda av effektivitet. Hann träffa mamma, pappa, linda, håkan, mormor, morfar, maria, stina, klara, wiggo, livia, farmor, anna, livia, melker och bästa hårfärgerskan Fia. Och alla dessa människor på lite drygt två dagar. Jag är imponerad av mig själv. En hel dag i Västerbyn, såg på film från min Indienresa, åt våfflor (är man barnbarn så är man!), pratade, fikade i Hampus och gick på promenad i solskenet med mostern. Rekreation. På onsdagen klippte jag mig på stamstället och sen gick jag och fikade hos Fia och som vanligt färgade vi håret på mig. Så nu är jag mörkbrun igen och trivs bra i det. Perfekt att komma hem en stund och ladda upp familjebatteriet. Tillbaka i Göteborg med jobbhelg, teknikpass innan combaten, schlagerkväll med vaktsällskap och skjuts både hem från jobbet och till jobbet i morse. Tack du är en pärla! Jag borde skaffa privatchaufför. Nu är det söndagkväll och jag har dragit på mig en förkylning. Oerhört tråkigt. Whiskeykur? :) Framöver väntar: LÖN, betala räkningar, fiolkurs tror jag på torsdag (som trots allt blir av!), trip till örebro och träffa mamma på Behrn hotell, box impact med två tjejer från combaten på söndagen och eventuellt blir det en utflykt till grannlandet och en titt på nya TV:n. Den som har en lever får se. Har även praktiserat KBT i dagarna. Tappade mitt busskort, mitt bankkort och mitt ICA-kort. Innan jag hann bryta ihop helt så bytte jag tankeperspektiv och sa till mig själv att det kunde ha varit värre. Nytt busskort är fixat och nytt bankkort är beställt. Jag kände mig riktigt duktig. Nu får det räcka för nu. Ha en trevlig ny vecka!

Skiva sexton.
A new found glory. AFI. Coal Chamber. Dayglo Abortions. GOB. Incubus. Amerikansk poppunk med bandet A new found glory, musik för lillasysters öron. Glatt och lättlyssnat, men inte mesigt. GOB är lite liknande och även de är riktigt bra. Bandets sound baseras på distade gitarrer och de ger energiska, frenetiska liveshower. Kan tänka mig att GOB spelas bäst i en skatehall. Mycket av deras musik har hörts i EA Games sportspel, bland annat NHL. Senaste skivan kom 2007. AFI ( A Fire Inside) är amerikansk rock, lite hardcorestuk. När bandet bildades 1991 kunde ingen av bandmedlemmarna spela några instrument. En av grundarna, Mark Stopholese, lät sin kompis som hade ett trumset vara med i bandet och så lärde de andra sig att spela gitarr och bas och bandet AFI var fött. Första skivan släpptes 1995 när medlemmarna i bandet bestämde sig för att satsa fullt ut på musiken efter att ha börjat på olika college runt om i USA. De återförenades och spelade in skivan Answer that and stay fashionable. I början av 2000talet började de ta sig in i mainstreamvärlden och tilldelades en MTV Video Award för videon till Girl's not grey. De jobbar för tillfället på en ny fullängdsskiva, releasedatum är inte satt. Det är skön musik rakt igenom och jag tror jag kommer lyssna mer på dem! Incubus, inte att förväxla med Incubus Succubus, är alternativ amerikansk rock. Ganska mainstream känns det som, men visst går det att lyssna på och det är ju alltid ett alternativ till MTV-rocken som känns lite väl lättsmält ibland!

New Found Glory : http://en.wikipedia.org/wiki/New_Found_Glory
GOB:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gob_%28band%29
Incubus: http://www.enjoyincubus.com/
AFI: http://www.afireinside.net/

Dagens låt: New Found Glory - Kiss me

Inga kommentarer: