tisdag 16 september 2008

Skiva fyrtioåtta.

Jag blev just förkyld. Och idag fyller älsklingen tjugoåtta år, han har suttit försjunken i min present sen han fick den. Jag bakade en kladdkaka som inte riktigt blev klar, så den skulle kunna kallats för chokladgegga med hasselnötter. Det var gott! I helgen som gick var det husmålning medelst stege och byggnadsställning med familjen i Skräddarbacken. Rolla var kanonkul! Efter målning med korvpauser blev det dags för skaldjursbuffé med vin och prat. Emma kom som stand-in för Jesper, moster Maria och Kalle stannade och det var trevligt med fullsatt bord. Det där med familjemiddagar är något speciellt. Jag kom upp till Dalarna tidigt på fredag morgon, efter en vecka till i skolan som bjöd på föreläsning och BodyCombat med Pernilla och Helena. Lyckan var total! Och dessutom, mot alla förhoppningar så har jag nu i min ägo ett par vita boxningsskor! En sida på nätet gjorde att jag fick som jag ville, så de står och glänser i hallen. Nu får de dock vänta till nästa vecka då jag är förkyld som få, men tror de kommer bli bra, ett par frottésulor ska i för välbefinnandets skull, men annars var de perfekta! Alltid roligt när man hittar rätt! Väl i Dalarna gick jag till favoritfrisören och klippte mig, fixade ett ärende på banken och åkte till mammas skola och hälsade på innan vi åkte hem för helghandling och matlagning. Jag har lagat min första gryta, det måste vara något slags vuxenpoäng. Det var en bra helg och huset blev fint! I morgon fyller jag år, på kvällen kommer mina svärisar, i helgen blir det karatehappening i Lisebergshallen, nästa vecka kommer mormor och morfar, helgen därefter kommer mamma och pappa ner med vår nya säng och sen tror jag inte vi har någonting planerat alls. Så det är några små delmål på resan mot hösten (som redan börjar infinna sig med hög klar skön luft. Idag hade jag nog behövt vantar... Brrr!) Nu ska jag gosa in mig i min nya morgonrock och tänka ut någon slags mat.
Puss och kram till alla!

Skiva fyrtioåtta.
Blandad mysko musik.
Ja, den här skivan gör verkligen skäl för sitt namn. Oerhört mycket konstig, mysko musik. Ungefär åtta versioner av Jenka, trance med Casseopaya, pop med Bowie, David Gray och Cat Stevens och hysteriskt mycket mysko metal. Inte någon skiva man plockar fram i första taget faktiskt. Vill du veta mer om den, så hör av dig.

Dagens låt: Den här får duga.
För på skivan hittade jag inte en enda låt som var värd en länk här!


Inga kommentarer: