måndag 21 april 2008

Skiva tjugoåtta.

Time-out. Ett bra ord och en bra strategi för att omgruppera. Samla kraft och kunna jobba från och med nu fram till semestern. Det verkar finnas hopp för sommar. Igår (måndag) gick mina vita (nåja, de var vita förut) nikeskor och min ljusblåa jeanskjol in på sin sjätte säsong. Mamma vet vilken kjol jag menar. Visst är det lite imponerande? Solen har lyst på lillasyster igen (som kontrade med solskyddsfaktor 30). Balkongen bjöd på medelhavsvärme. Möblerna är rengjorda. Cykeln är inlämnad på service. Jobbhelgen var en av de sämre på ett tag. Fel person på fel plats, det är ingen höjdarkombination. Ville bara därifrån. Fast middag på HardRock Café med älskling var mysigt. Servitrisen var rätt person på rätt plats. Hade jag haft en större mage hade jag ätit en Sundae. De såg ut att passa lillasyster. Nästa gång får det bli. Mitt mat-och-sovklockeprojekt har skjutits upp, en liten time-out hjälper bra det också. Strukturera, planera, skriva listor och öva på att andas med magen. Få ner vilopulsen, stressnivån och rensa huvudet från dåliga destruktiva tankar. Och ja visst ja, i Slottsskogen finns det nu lammungar och killingar. Finns det någonting sötare än en liten gråspräcklig killing som ligger och myser i solskenet? Idag är det 90 dagar till semestern. I am so gonna make it there.

Skiva tjugoåtta.
D.A.D - Good Clean Family Fun. Jessicamix. Scooter - Mix. Eddie Meduza (148 melodier). D.A.D, som gjorde debut under namnet Disneyland after dark, har spelat ihop i snart tjugo år. Endast en medlem är utbytt, trummisen Laust Sonne ersatte Peter Lundholm Jensen 1999, i övrigt är deras line-up oförändrad. Skivan är indexerad något luddigt, den fullständiga titeln på denna skiva är "
Good Clean Family Entertainment You Can Trust - Milestone Material 85-95" och är en samlingskiva. Tidigt i karriären spelade D.A.D något som kallas för cowpunk. En genre som föddes i Södra Kalifornien. En blandning av punk, blues och countrymusik i både sound, stil och attityd. Jag har fått berättat för mig att D.A.D en gång har spelat förband till Status Quo i Säterdalen. De turnerar fortfarande runtomkring i Europa, nu närmast i Danmark, Luxemburg och på Rockcruise mellan Köpenhamn och Oslo. Jessicamixen är väldigt lik den förra jag hittade och en av de låtar jag mest förknippar med storasyster är denna.
HP Baxter och hans technoband Scooter är ett av Tysklands absolut största band som sedan starten 1994. Bara deras första singel "HyperHyper!" sålde platina och succén var ett faktum. I början var musiken mycket snabbare och mer technoinriktad, med tiden sjönk hastigheten och andra element som längre melodislingor och gitarrer tillkom. I låtar som "Posse! I need you" hörs en högpitchad röst, något som återkommer även i singeln "Nessaja." I låten "Back in the UK" hörs något som kan liknas vid en klassisk pianoslinga. Sedan 1994 har bandet släppt en svärm album, en flock singlar och ett gäng samlingskivor. År 2000 besökte Scooter Borlänge. Deras enda spelning
i Skandinavien på "The Sheffield tour" hölls i Kupolen och det var en av de bästa konserter jag har sett. Golvet gungade, HP Baxxter och hans kollegor underhöll, dansarna var halvnakna och fötterna kunde inte sluta dansa. Such memories! Lillasyster har alltid tyckt om Scooter. Lättlyssnat, lättdansat och riktigt bra och rolig techno.

D.A.D -
http://www.d-a-d.dk/
Scooter: http://www.scootertechno.com/

Dagens låt: D.A.D - Laugh 'n' A half

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Jag ser i ditt inlägg att du var på Scooter konserten i Borlänge år 2000.
Jag driver den svenska officiella Scooter hemsidan www.scootermusic.se. Där samlar vi all typ svenskt med Scooter. Vi har inget material från denna konserten så det skulle varit mycket bra och kul för oss och andra fans om du hade något att dela med dig av från denna konsert.
Hör gärna av dig till e-post adressen här nedan.
info@scootermusic.se

Hälsningar
Fredrik
Scooter - Team Sweden

Evis sa...

Jo, de var förband till Status Que en gång för längesen.. Minns ju inte hur länge sen..

Jag var där!