lördag 29 november 2008

Skiva femtiotre.

Glad första advent!
Efter detta långa uppehåll är det dags för ett inlägg igen. Idag står lussekattsbakning på mitt schema, äntligen få spela den låt som talar om att det snart är jul och i morgon äta frukost bestående av varm oboy och lussekatt.
Jag är för tillfället en ganska slö person, träningen känns inte alls meningsfull och på samma sätt som jag vill blogga för att det är roligt så vill jag träna för att jag tycker det är roligt. Jag ser mitt psykiska välbefinnande lika viktigt och även om jag vet att träningen hjälper mig där också, så ägnar jag mig åt andra saker istället. Och eftersom bara jag kan avgöra vad som är bra för mig så är det också jag som får bestämma. Det kommer ett nytt år snart, då är det bara att ta nya tag och efter ett par tre gånger är jag tillbaka i gängorna igen. Livet är för kort för dåligt samvete!
Skolan går bra, igår tog jag med mig min laptop till anatomilektionen och det var ett lyckokast, plötsligt kunde jag få direktbilder på det som vi pratade om och det gav mig så mycket mer. Och när jag dessutom skriver fortare och mera lättläst på min kära lappie så är det bara vinster. Tack biblioteket för uppkopplingen! Och om någon vill köpa en julklapp så vill jag ha den här underbara boken. Så i morgon ska jag ägna tid åt att skriva rent mina andra anteckningar för att få alla på samma ställe. Känner mig nöjd! (Och kände mig dessutom lite cool...) Vi var för övrigt på studiebesök på Östra sjukhuset i torsdags, det var roligt och nu hoppas man förstås att de hör av sig med erbjudande om sommarjobb!
Så, annars då? Jo, jag är kär. Det är konstigt att fortfarande känna så galet mycket efter så lång tid, men när jag tryggt somnar bredvid honom så känner jag hur rätt det är. Och när jag dessutom igen vågade gråta i hans famn, av samma anledning som alltid, då kan jag inte annat än känna ännu mer. Jag mår si så där, men som jag sa till en vän och som både min psykolog och min mamma har sagt; "en timme i taget". "En dag i taget" kan kännas som en evighet och det är väl lite så jag gör just nu. Och den här timmen när jag skriver det här, då mår jag bra. Jag har tänkt ut årets julklappar och beställningen ligger och väntar, jag har ett gäng tentor framför mig, en fest tillsammans med katt, ett hysteriskt julfirande med klassen och klänningsshopping kvar att göra. Dessutom en gran att plocka fram, ljusstakar att sätta upp, Emma ska komma på vardagsbesök, julkalendern börjar på måndag (både "Skägget i brevlådan" och "Trolltider" och chokladkalendern med Mumintrollen) och sen är jag plötsligt hemma.

E och Nea: Tre lyckliga dårar borde träffas, dricka öl, fördriva tid och spy galla över allt krångel. Och äta choklad och gå på hundpromenad förstås! Jag älskar er härifrån till evigheten. <3

Skiva femtiotre.
Brujeria. D.A.D.
Brujeria är mexikansk grindcore och jag har skrivit om dom här förut.
Då engagemanget är lite lågt och jag dessutom vill äta frukost och publicera detta inlägg så fuskar jag idag.


Dagens låtar:
Brujeria - Revolucion
D.A.D - Nineteenhundredandyesterday

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har blivit utmanad.
http://ftmpojk.wordpress.com/2008/12/11/elias-och-de-sju-dygderna/